NOVI ERASMUS+ PROJEKT U CENTRU ZA AUTIZAM

Poučavanje vještinama spremnosti za školu korištenjem metoda bihevioralne analize (Teaching School Readiness Through an ABA-based Preschool Programme (Ready4School)

Ready4School je dvogodišnji međunarodni ERASMUS+ projekt financiran od strane Europske unije, čiji je koordinator Sveučilište Masaryk (Češka). Partneri u projektu su Centar za autizam, Vimodo ITD (Cipar), Innovation Hive (Grčka), Odessa Regional Academy of In-Service Education (Ukrajina) i Association for improving quality of life of people with autism spectrum disorders "Blue Firefly" (Makedonija).

Partneri u projektu Ready4School udružili su se s ciljem poboljšanja kvalitete posebnih i redovnih predškolskih programa za djecu s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma i olakšavanja tranzicije iz programa predškole u prvi razred        osnovne škole. Glavne projektne aktivnosti obuhvaćaju kreiranje, testiranje i objavu inovativnog edukativnog paketa procjene i programa rada (temeljenih na bihevioralnoj analizi) za odgajatelje u redovnim i posebnim predškolskim ustanovama u čije su skupine uključena djeca s PSA, te edukaciju i osposobljavanje odgajatelja za kvalitetno i učinkovito korištenje kreiranih materijala tijekom poučavanja učenika s PSA onim vještinama koje su im potrebne za uspješan prijelaz iz predškolskog u osnovnoškolski program. Projektne aktivnosti tijekom kojih ćemo nastojati realizirati ciljeve su: izrada liste procjene spremnosti djeteta za školu (usmjerene na ne- akademske vještine), izrada kurikuluma za odgajatelje, izrada detaljnih planova poučavanja koji će pratiti kurikulum te liste praćenja napretka.

Prvi transnacionalni sastanak projektnih partnera održan je 9. i 10. studenog 2023. godine u Češkoj (Brno) na kojem su dogovoreni prvi koraci realizacije projekta.

Između ostalog, dogovorena je provedba procjene potreba kako bi se otkrile prepreke s kojima se suočavaju odgajatelji pri radu s djecom s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma u 6 partnerskih zemalja. Procjena potreba uključivala je pregled postojeće literature i provedbu detaljnih intervjua s ravnateljima predškolskih ustanova, odgajateljima i drugim stručnjacima. Procjena potreba provedena je tijekom prosinca 2023. godine. U svih šest zemalja utvrđene su brojne prepreke pri prijelazu djece s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma u osnovnu školu. Spomenute prepreke uključuju nedostatnu procjenu jakih strana djece, nedovoljnu pripremu djece za prijelaz u osnovnu školu, fizičke izazove unutar školskih okruženja (kao što su buka i gužva), potrebu za prilagodbama kurikuluma i nedostatak specijalizirane edukacije za odgajatelje. Svaka od otkrivenih prepreka otežava uključivanje djece s dijagnozom PSA u odgovarajuću, najmanje restriktivnu odgojno-obrazovnu sredinu. Stoga se nadamo da ćemo rezultatima ovog projekta uspjeti pozitivno utjecati na smanjivanje postojećih prepreka.

U tijeku je izrada web stranice, a daljnje informacije o projektu možete pronaći na Facebook

stranici projekta:  Ready4school  https://www.facebook.com/share/vxn3FiknChPxSmU6/

KONFERENCIJA EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

 

„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“ 

 

27. veljače 2024. U Centru za autizam održana je konferencija Erasmus+ projekta GAMESS. Konferencija je okupila više od osamdeset sudionika, kako uživo tako i putem Zoom platforme, a njen fokus bio je na strateškom partnerstvu među zemljama partnerima te prezentaciji ostvarenih projektnih rezultata. Ravnateljica Centra za autizam, Žarka Klopotan, istaknula je važnost inovativnih pristupa kao što je GAMESS u poboljšanju kvalitete obrazovanja za autistične učenike.

Važnost tematike projekta prepoznat je i od strane HKER-a u ime kojeg je govorila Radmila Popović, zamjenica predsjednika HKER-a. Luka Juroš, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade, istaknuo je važnost razvijanja socijalnih vještina kod učenika i povezanost s tehnologijom. Pomoćnica ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, Mara Capar, istaknula je suradnju Centra za autizam i Agencije.

Glavni dio programa započeo je prezentacijom „Predstavljanje projekta“, koju je izložila Ana Ružić, edukacijska rehabilitatorica. Sudionici su se upoznali sa svrhom i ciljem projekta. Psihologinja Centra za autizam, Ivana Sladić Kljajić, predstavila je Kurikulum za razvoj socijalnih vještina, dok je dr. sc. A. Adjorlu (Aalborg University) putem video prezentacije predstavio VR igre. Na kraju formalnog dijela, Ana Ružić je predstavila Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine. Sudionici su pokazali interes za projektnim rezultatima s kojima su bili upoznati.

Nakon pauze, održana je radionica na kojoj su članice projektnog tima, Ana Melita Pokupec, Stanka Pinjuh, Ana Ružić i Ivana Sladić Kljajić, predstavile nekoliko školskih društvenih igara. Kakva je bila atmosfera možete vidjeti iz priloženih fotografija.

Sve materijale vezane uz GAMESS projekt možete pronaći na stranici: https://gamessproject.eu/

Svi materijali su besplatni i dostupni te se mogu prilagođavati prema potrebama učitelja i ostalih korisnika.

Opširnije:KONFERENCIJA EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

POZIV NA KONFERENCIJU EUROPSKOG PROJEKTA - GAMESS

 

„Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u  obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“ 

 

Konferencija će se održati 27. veljače 2024. od 13.00 do 16.00 sati u prostoru Centra za autizam.

 

Dragi učitelji i stručni suradnici,

Pozivamo Vas da se pridružite  Konferenciji na kojoj ćemo vam predstaviti projektne rezultate nastale u sklopu europskog projekta GAMESS.

Upoznat ćemo vas s ciljevima projekta te projektnim rezultatima:

  • Kurikulum socijalnih vještina
  • VR igre za razvijanje socijalnih vještina djece s autizmom
  • Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine

 

Sudjelovanje na konferenciji je besplatno i biti će prijavljeno u svrhu bodovanja od strane HKER i HPK.

Detaljan program konferencije uskoro će biti objavljen na web stranici Centra za autizam:

https://www.centarzaautizam.hr/

Prijavite  se na konferenciju i sami zaključite mogu li vam materijali biti korisni.

Svi zainteresirani za sudjelovanje mogu se prijaviti/registrirati na poveznici:

https://docs.google.com/forms/d/1jNblsgC1sIkMBy8pMj-fr2O9I3finNfXJplHF7poeFU/edit

 

Završna transnacionalna aktivnost: GAMESS: „Igre za autistične učenike kao učinkovita metoda u obrazovanju za razvoj socijalnih vještina“

 

Dvogodišnji projekt GAMESS u sklopu Erasmus+ programa ušao je u svoju završnu fazu. Povodom toga je u gradu Turku u Finskoj od 18.1. do 19.1.2024. održana završna transnacionalna aktivnost.

Važnost ovog projekta je prvenstveno proizašla iz različitih istraživačkih studija (Courtenay i Perera, 2020; Amaral, de Vries, 2020; Ameis i sur, 2020) koje pokazuju negativne učinke koje je COVID19 donio učenicima s autizmom na različitim područjima, posebno na razvoju  socijalnih vještina. Na temelju tih saznanja, s partnerima na projektu došli smo na ideju da se ti nedostaci umanje pružanjem obrazovnih usluga putem dizajniranja i korištenja različitih  igara i virtualnih alata.

Tijekom ove dvije godine projektni partneri razvili su edukativni paket koji se sastoji iz tri dijela:

  1. Kurikulum socijalnih vještina

Namijenjen je učiteljima osnovnih škola koji rade s učenicima s autizmom u redovnim razredima i može poslužiti kao baza učiteljima koji žele obogatiti socijalne vještine svojih učenika te povećati vlastite vještine i kompetencije.

  1. VR igre za razvijanje socijalnih vještina djece s autizmom

Ova zbirka VR igara zamišljena je kao niz aktivnosti koje učitelji mogu raditi s jednim ili više učenika kako bi unaprijedili  socijalne vještine djece s autizmom. Primjeri aktivnosti su crtanje, prepoznavanje emocija ili izmjenjivanje redoslijeda. VR igre su u online obliku tako da učitelji i učenici mogu istovremeno biti u istom VR okruženju. Također, više učenika može sudjelovati zajedno u isto vrijeme.

  1. Priručnik školskih grupnih igara za socijalne vještine

Priručnik je zbirka grupnih igara namijenjen je učiteljima osnovnih škola koje učitelji mogu koristiti za obogaćivanje socijalnih vještina učenika s autizmom kroz interaktivne aktivnosti u prirodnom okruženju učenika.

Osim o realiziranim projektnim rezultatima, partneri su se na sastanku dogovarali oko organizacije projektnih konferencija u svim partnerskim zemljama na kojima će se predstaviti projektni rezultati zainteresiranim dionicima.

Pozivamo Vas da pratite našu web stranicu  https://gamessproject.eu/ na kojoj će biti objavljeni svi projektni rezultati.

A uskoro ćemo objaviti poziv za Konferenciju projekta.

                                                                             Projektni tim GAMESS projekta

 

https://gamessproject.eu/

https://www.facebook.com/gamesserasmusproject/

 

Više članaka ...

  1. Završni sastanak projekta „Special Hearts For a Beautiful Earth“
  2. Erasmus+ projekt Special Hearts for a Beautiful Earth došao je do svog kraja
  3. PROGRAM KONFERENCIJE EUROPSKOG PROJEKTA „GA-TE“
  4. POZIV NA KONFERENCIJU EUROPSKOG PROJEKTA „GA-TE“
  5. Treći međunarodni sastanak projekta "Dobre aplikacije za obrazovanje"
  6. Erasmus+ Special Hearts for a Beautiful Earth
  7. KONFERENCIJA Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama
  8. ZAVRŠNI TRANSNACIONALNI SASTANAK I MEĐUNARODNA KONFERENCIJA EU PROJEKTA RAZRED „A“
  9. Poziv na konferenciju
  10. 2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog Erasmus+ projekta The A Class u Centru za autizam
  11. Special Hearts for a Beautiful Earth u Zagrebu
  12. Erasmus+ projekt razred “A”: obuka za učitelje i druge stručnjake koji rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama
  13. Drugi međunarodni sastanak projektnih timova europskog projekta
  14. GAMESS - Games for students with Autism as an effective Methodology in Education for the development of social skills
  15. Edukacija u sklopu Erasmus + projekta: Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama
  16. 1.Znanstveno stručna konferencija „Poduzetnički mindset kao preduvjet povećanja mobilnosti i konkurentnosti na tržištu rada razvojem ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, socijalno poduzetništvo i društveno odgovorno ponašanje“
  17. Special Hearts for a Beautiful Earth - Constanta, Rumunjska
  18. „Special Hearts for a Beautiful Earth“ SHBE
  19. Projekt Good applications to education (GATE) - Dobre aplikacije za obrazovanje
  20. 2. Transnacionalni sastanak partnera međunarodnog EU projekta u sklopu Erasmus+ projekta: Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica