Special Hearts for a Beautiful Earth u Zagrebu

 

Centar za autizam bio je domaćin transnacionalnoj aktivnosti, aktivnosti obuke „The Soul of the Earth“, Erasmus+ projekta Special Hearts for a Beautiful Earth. U razdoblju od 10. do 14. listopada naši su partneri iz Rumunjske, CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA "MARIA MONTESSORI„ Constanta, România i Turske, NAZILLI OZEL EGITIM MESLEK OKULU, Nazilli, Türkiye sudjelovali u mnogim kreativnim, likovno-dramskim radionicama. Poveznica svih kreativnih radionica bila je izrada lutaka i osmišljavanje dramske izvedbe kojom ćemo učenicima prenijeti važnost brige o okolišu. Naši su gosti imali priliku slušati izuzetno zanimljiva predavanja kao što je predavanje „Mirisne kapljice iz Centra za autizam“ kojim je naša Ksenija Sambol, voditeljica #UZGrana predstavila nagrađeni projekt na kojem je radila sa Katarinom Crnojom. Izuzetno zanimljivo i korisno predavanje bilo je ono  mr.sc. Sandra Hamin, voditeljice Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje. Gospođa Hamin je na simpatičan i zanimljiv način prenijela strateški plan kojim Grad Zagreb planira dodatno pojačati ekološku svijest svih svojih građana. Veliko finale ove projektne aktivnosti bila je izvedba predstave „Duša Zemlje“ koja se odvila pred punom školskom dvoranom. Ako je suditi po reakcijama učenika, predstava je apsolutni hit! U narednoj fazi projekta upravo ćemo tu lutkarsku predstavu koristiti kao metodu osvještavanja važnosti recikliranja i brige za okoliš kod naših učenika.

Još se jednom zahvaljujemo svim predavačima koji su obogatili ovu projektnu aktivnost, svim kolegicama i kolegama koji su sudjelovali u radionicama, kuharicama i spremačicama na svoj pomoći oko priprema, te najviše našim odraslim korisnicima koji su nam ustupili svoje prostore na korištenje.

Hvala dragim partnerima iz Rumunjske, CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA "MARIA MONTESSORI„ Constanta, România i Turske, NAZILLI OZEL EGITIM MESLEK OKULU, Nazilli, Türkiye na suradnji. Bilo nam je apsolutno zadovoljstvo biti vaši domaćini!

Opširnije:Special Hearts for a Beautiful Earth u Zagrebu

Erasmus+ projekt razred “A”: obuka za učitelje i druge stručnjake koji rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

 

 

Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.

Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja  za sudionike obuke.

Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati  ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar).  Nakon toga, prestavnici  Sjeverne Makedonije  održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.

Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.

Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.

Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.

Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.

Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.

Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.

Drugi međunarodni sastanak projektnih timova europskog projekta

 

Dobre aplikacije za obrazovanje GA –TE

Projektni timovi OŠ Antona Skale iz Beograda, OŠ Antona Janše iz Radovljice i Centra za autizam iz Zagreba koji su partneri na europskom projektu Dobre aplikacije za obrazovanje  GA – TE održali su 23. i 24. kolovoza 2022. drugi po redu međunarodni sastanak u Sloveniji, u prostorijama OŠ Antona Janše u Radovljici.

Uvod u sastanak bio je osvrt na protekle projektne aktivnosti. Svi nastavni materijali iz matematike, prirode i društva i materinjeg jezika izrađeni su i spremni za stavljanje u digitalni oblik. Video vezom su se na sastanak uključili i programeri koji rade na aplikaciji i pripremaju platformu za digitalizaciju nastavnih materijala. Programeri su pokazali naslovnu stranicu aplikacije koja uključuje mjesto za registraciju korisnika, način podjele područja i tema. Objasnili su i koje naloge za korištenje u aplikaciji pripremaju. Na sastanku je dogovoren  i konačan izgled loga za aplikaciju. Vezano za napravljene nastavne materijale predloženo je da se svi oni još jednom pažljivo pregledaju.

Na sastanku je u ime partnera iz Slovenije Gregor Skumavc predstavio opći plan evaluacije projekta. Važno je da se evaluira svaka etapa projekta. Veoma je važna i evaluacija nastavnog materijala koju će obavljati učitelji i roditelji. Dakako, pratit ćemo i učenike, kako oni koriste obrazovne materijale i koje rezultate postižu. U svrhu evaluacije izrađena je ljestvica za ocjenjivanje obrazovnih materijala.

Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan predstavila je opći plan diseminacije – širenja projektnih rezultata. Iznijela je vremenski okvir u kojem će se odvijati aktivnosti i koji će se sve kanali koristiti kako bi se zainteresiranima omogućilo da dobiju potrebne informacije o rezultatima projekta. U sudjelovanje na stručnim skupovima, seminarima, konferencijama, da bi se učiteljima i stručnim suradnicima i svima zainteresiranima predstavili i dali na korištenje i nastavni materijali i aplikacija, bit će i dalje uključeni svi partneri sa svim raspoloživim alatima.

Na sastanku su ostvareni svi planirani ciljevi i aktivnosti. Uz radni dio, sastanak je sadržavao i upoznavanje prirodnih ljepota Bleda, Bohinja i zanimljivosti Radovljice. Ozračje je bilo vrlo ugodno, poticajno i motivirajuće zahvaljujući trudu naših domaćina iz OŠ Antona Janše. Projektni tim iz Centra za autizam pripremit će Treći međunarodni sastanak koji će se održati u svibnju 2023. u Zagrebu.

2021-1-RS01-KA220-SCH-000034462

Opširnije:Drugi međunarodni sastanak projektnih timova europskog projekta 

GAMESS - Games for students with Autism as an effective Methodology in Education for the development of social skills

 

 

 

 

Igre za učenike s PSA za razvoj socijalnih vještina kao učinkovita metoda u obrazovanju

 

Predstavljamo vam novi međunarodni Erasmus+ projekt u trajanju od 24 mjeseca.

Koordinator projekta je iz Danske: Aalborg University (Department of Architecture, Design and Media Technology), a ostali partneri su:

Olemisen Balanssia Ry iz Finske (Institut za istraživanja na polju obrazovanja),
Fundacion Miradas iz Španjolske (Udruga za autizam),
Stando Ltd iz Cipra.

Ideja za projekt je bila da se negativni učinci  koje je COVID19 donio učenicima s PSA na različitim područjima, posebno na gubitku socijalnih vještina, pokušaju umanjiti pružanjem obrazovnih usluga korištenjem i dizajniranjem različitih igara i virtualnih alata.
Uočeno je da postoje prepreke za učenike s PSA u pristupu digitalnim tehnologijama uglavnom uzrokovane nedostatkom dostupnih alata, nedostatkom kompetencija te nedovoljno prilagođene obrazovne metodologije...
Digitalni alati su često dizajnirani za opću populaciju bez uzimanja u obzir potrebe osoba s PSA kojima je potrebna viša razinama podrške.

Ciljevi projekta su vrlo ambiciozni u kojima ćemo nastojati:

- Dizajnirati, testirati i objaviti inovativni Obrazovni paket putem GBL-a (Game Based Learning) za učitelje u redovnim školama i vrtićima

- Dizajnirati i kreirati različite igre – VR (Virtual Reality) igrice te brošuru s brojnim edukativnim, školskim igrama

- Promicati razvoj socijalnih vještina kod djece s PSA, ali i kod njihovih neurotipičnih vršnjaka

- Održati tečajeve (edukacije) za obuku učitelja o GBL-u, kako koristiti i kreirati različite igre te poučavati socijalnim vještinama djecu s PSA u redovnom razredu

26.08.2022. je održan uvodni sastanak partnera preko Zoom platforme. Partneri su ukratko predstavili svoje ustanove te smo razgovarali o prvim koracima i zadacima vezanim uz projekt. Također smo se dogovarali o terminu prvog transnacionalnog sastanka u živo koji bi se trebao održati u Danskoj.

 

KA220-SCH-2021-020

 

 

Edukacija u sklopu Erasmus + projekta: Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama

 

Na Univerzitetu Masaryk u gradu Brnu u Češkoj, od 11. do 15. 07. 2022., održane su edukacije u sklopu projekta Razred “A” na temu “Naučite kako koristiti strategije upravljanja ponašanjem u svom razredu”.
Svaka zemlja partner je imala svoja tri predstavnika (Danska, Sjeverna Makedonija, Češka, Cipar, Španjolska i Italija). Centar za autizam su predstavljale kolegice Ana Melita Pokupec, Vinka Šunjić i Ivana Majsec. Predstavljeni su materijali koji će se koristiti na edukacijama  za podršku učiteljima osnovnih škola u procjeni i upravljanju ponašanjima djece s PSA. Materijali će se koristiti kao inovativni obrazovni paket utemeljen na znanosti primijenjene analize ponašanja u redovnim razredima.


Specifične teme edukacije uključuju:

- Strategije upravljanja ponašanjem
- Funkcije ponašanja
- Korištenje potkrepljenja u učionici
- Gašenje
- Žetonske ekonomije
- Grupna uvjetovanja

 Centar za autizam kao partnerska organizacija je sudjelovao u predstavljanju prezentacija na tamama “Funkcije ponašanja” i “Gašenja” te diskusijama na svim drugim temama koje su predstavljali ostali partneri kao dijelove priručnika namijenjenog za e-platformu. Predlagani su različiti načini približavanja poremećaja iz spektra autizma i primijenjene analize ponašanja učiteljima iz redovnih škola, koji su također prisustvovali edukacijama.

Nakon ove petodnevne uspješne suradnje dogovorena je edukacija učitelja iz redovnih škola koja će se održati na Cipru u gradu Nikoziji od 10.10. do. 14. 10. 2022.  
Svaka zemlja partner će slati jednog edukatora i četiri učitelja iz redovnih škola.  Centar za autizam će slati učitelje iz dvije Osnovne škole “Granešina” i “Vjenceslav Novak” s kojima imamo dugogodišnju suradnju.

Dogovoren je termin transnacionalnog sastanka koji će se održati u Zagrebu 9. i 10. 11. 2022.

Aktivnosti projekta možete pratiti na stranici https://theaclass.eu/ ili na Facebook – u https://www.facebook.com/KA2TheAclass/

Zagreb,15.07.2022. 

Razred “A” projektni tim

Opširnije:Edukacija u sklopu Erasmus + projekta:  Razred “A”: uključivanje i podrška za učenike s...

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica