Kako izgleda glazba?

Izložba radova učenika Centra za autizam

Knjižnica Vladimira Nazora, u sklopu projekta „Knjižnica širom otvorenih vrata“, predstavlja dječje stvaralaštvo u Centru za autizam, na temu „Kako izgleda glazba“. Likovni radovi učenika CZA u dobi od 7.-21.godine prikazuju razna glazbala koja su učenici sami odabirali i čije su zvukove pomno osluškivali za vrijeme rada. Radovi su nastali na nastavi Likovne kulture i za vrijeme Likovne terapije, pod mentorstvom Stanke Pinjuh, mag.educ.art. Učenici su, kroz zadatak, tražili načine naglašavanja kontrasta instrumenta i glazbe, odnosno zvuka, koji instrument proizvodi. Ta je razlika materije- glazbala i osjećaja- zvuka dodatno naglašena kromatsko akromatskim kontrastom, kontrastom tehnika (tuš i akvarel) ali i samim kontrastom boja, odnosno upotrebom komplementarnih boja u prikazu glazbe svakog instrumenta. Osim što su učenici imali prilike vizualno istraživati instrumente koristeći fotografije, video i 3D animacije, pojedine instrumente su učenici imali prilike doista i svirati, kako bi se sam doživljaj pojačao. Upravo je takvo iskustveno učenje, te učenje putem jasno biranih vizualnih predložaka, ključno za uspješno učenje i primjenu naučenog kod učenika s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma.

Izložbu možete pogledati do 17.10.2022.

Opširnije:Kako izgleda glazba?

Vlak u snijegu na +35


Na ljetni dan poput ovog, jedino što nam preostaje je evocirati uspomene Lovrakovih romana. Istina, ljetnom danu daleko bolje priliči družbin mlin, no osjetiti, makar i u mašti, ledeni, vjetrom nošen snijeg kako nam se lijepi za osmjesima krašena lica, osvježi čak i ovaj vrući dan. U Velikom Grđevcu, nedaleko Bjelovara, u kotlini koju krasi nevjerojatno zeleno bogatstvo, rodio se omiljeni dječji književnik Mato Lovrak. Obzirom na prirodnu raskoš njegova rodnog kraja, ne čudi da su njegove priče obilovale mirisima i bojama ruralnog kraja koje su naprosto izvirale iz stranica knjiga. Upravo zbog tih prirodnih ljepota Lovrakovog Centra, naši su učenici, autori „Naše priče iz vlaka“ i njihovi prijatelji iz 14.ooošs, ovoga vrućeg ponedjeljka posjetili to mjesto. Šetnja šumom, igre na livadi, odmaranje uz jezero, i neizostavni ručak i sladoled, našim je vrijednim učenicima poslužilo kao motivacija za danji rad i inspiracija za neke nove projekte koji nas očekuju već s dolaskom jeseni.

Opširnije:Vlak u snijegu na +35

Izlet Omanovac

Dana 14.06.2022.u 8.30.sati učenici, roditelji stručni djelatnici CZA uputili su se na jednodnevni izlet u Planinarski dom Omanovac. Prijevoz je organizirala Udruga Sunce koji je omogućen gradskim kombijem NG. Pri dolasku nas je dočekalo ljubazno osoblje, a zatim smo se uputili u obilazak izletišta koji nudi raznolike sadržaje i prekrasni pogled. Nakon igre, šetnje počastili smo se slasnim ručkom i desertom muffini s borovnicama i malinama od mame Željke!

Sretni i veseli, pomalo umorni vratili smo se kući oko 15 sati.

Opširnije:Izlet Omanovac

„Naš kvart Poljanice“ u srijedu, 13.04.2022.

https://www.centarzaautizam.hr/images/aktivnosti-autizam/2022/Poljanice/1649926038629%20copy.jpg

 „Inkluzivno i kvalitetno obrazovanje za sve“ moto je ovogodišnjeg obilježavanja svjetskog dana svjesnosti o Autizmu. Krilatica koju smo toliko puta čuli i koja nam je vodilja u radu i prije nego su Ujedinjeni narodi 2007. godine odlučili donijeti odluku o obilježavanju dana osoba s Autizmom. Cilj obilježavanja ovog dana je prenijeti poruku o potrebi prebacivanja fokusa sa “svjesnosti” na “prihvaćanje” autizma te promicanja daljnjeg uključivanja u društvo. Davanje podrške osobama s autizmom i uključivanje u ravnopravan život zajednice bila je naša krilatica ove godine, naša inkluzija, ono naše s čime se budimo, radimo i odlazimo na počinak.
Dragi naši susjedi, prošle godine, godine izolacije zbog covid-19 epidemije, imali ste nas priliku upoznati samo preko plakata gdje smo se predstavili i u kratkim crtama napisali nešto o sebi. Ali da se podsjetimo. Mi smo jedna od stambenih jedinica Centra za autizam u Zagrebu.  Živimo u prekrasnom stanu na istoku Zagreba. Orijentacija stana je južna tako da nam cijeli dan sja sunce, imamo i balkon, a ispred balkona prekrasan park i igralište. U stanu nas je osmero, a stanova je stotinu. Nas osam, svatko na svoj način, sto stanova isto na svoj način. Pa hajdemo spojiti „različite načine“, hajdemo se upoznati, hajdemo se družiti. Ideja nam je bila zajedničko druženje s našim dragim susjedima u parku ispred zgrade u kojoj živimo. Odabrali smo srijedu.
U druženju  sa susjedima krenimo redom: Ujutro odlazak u trgovinu, kupnja svih potrebnih stvari koje svi volimo i kojima nitko ne može odoljeti: slatkiši, sokovi, čokolade, pereci... s time nikako ne možeš pogriješiti, to svi vole. Sretna okolnost nam je i to da nam se bliži blagdan Uskrsa, pa smo imali spremne pisanice i čestitke koje samo sami izradili i koje smo mogli pokloniti. Bilo je to isticanje naših snaga i naših jakih strana. U zajedništvu s učiteljima, kineziterapeutom, odgojiteljima bili smo u prilici pokazati što znamo, i nešto naše male susjede naučiti, da znamo svirati i pjevati pa se možemo zabaviti. Sve nam se idealno poklopilo da se predstavimo u najboljem izdanju. Tako je bilo. Veselje i sreća dovoljno je vidljiva na slikama. Bilo nam je lijepo, a osmijeh naših najmlađih susjeda govori sve.
Hvala vam puno u ime svih nas osam!

Opširnije:„Naš kvart Poljanice“ u srijedu, 13.04.2022.

Proljetna radionica sadnje sobnog bilja

Kako je došlo proljeće i vrijeme za sijanje i sadnju, u Centru za autizam je prošli tjedan održana proljetna radionica sadnje sobnog bilja i sijanja sjemena. Na radionici su sudjelovali učenici starijih osnovnoškolskih skupina i edukacijski rehabilitatori.

Briga o bilju je jedan od načina poticanja učenika na povezivanje s prirodom, a radioničko iskustvo nam govori kako je ova aktivnost uvijek zanimljiva našim učenicima, koji vrlo spremno i motivirano sudjeluju. Sadeći biljku, stavljajući sjeme u zemlju, zalijevajući, promatrajući kako biljka raste, učenici iskustveno spoznaju kako se o prirodi treba brinuti i kako smo svi odgovorni za nju. Također, na konkretan i „opipljiv“ način učenici imaju priliku opažati, dodirivati, mirisati, komentirati. Aktivnost brige i njege sobnog i začinskog bilja pridonosi zajedništvu, unutarnjem zadovoljstvu i samopouzdanju učenika s PSA.

Opširnije:Proljetna radionica sadnje sobnog bilja 

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica