Danas, 17. studenoga 2022. učenici i djelatnici Centra za autizam, Odjela osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s autističnim poremećajem i Odjela osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s intelektualnim teškoćama, obilježili su 18. studenoga, obljetnicu Dana sjećanja na Vukovar - grad simbol stradanja, patnje i herojske obrane, i sjećanja na žrtve Škabrnje.
Ove godine obilježava se 24. obljetnica spomen čina I u mom gradu Vukovar svijetli, kojoj se i ove godine pridružila naša ustanova. Učenici su sa svojim učiteljima pripremili prigodan program recitacija i pjesama o domovini i izveli ga u školskoj dvorani. Nakon priredbe, s tugom u srcima, krenuli smo ka spomeniku palom heroju Žarku Manjkas - Crvenkapi, gdje smo zapalili lampaše. Dok smo koračali, u srcima i mislima su nam zvonile riječi poznate pjesme:
„Ima jedan grad, oduvijek mi drag
Ima jedan hrast slavonski,
Ima jedan grad, svakom srcu drag,
Ima jedan div hrvatski.
Vukovar, Vukovar,
Stoji dok protiču vode dunavske,
Vukovar, Vukovar,
Gori na braniku svoje Hrvatske...“
U ponedjeljak, 24. listopada 2022. krenuli smo u grad na četiri rijeke-Karlovac, na prvi od planiranih izleta za učenike Odjela intelektualnih teškoća u školskoj godini 2022./23., predviđenim Školskim kurikulumom. Naše prvo odredište bila je crkva sv. Josipa, zaštitnika grada Karlovca, ali i naše domovine. Blagdan svetog Josipa slavi se svake godine 19. ožujka. Župna crkva ujedno je i Nacionalno svetišta svetog Josipa smješteno u dijelu grada zvanom Dubovac.
U svetištu nas je dočekao i udijelio nam blagoslov župnik Antun Sente. Župnik nas je upoznao s poviješću svetišta, te je posvjedočio o sve brojnijoj pobožnosti svetom Josipu i mnogim uslišanim molitvama na njegov nagovor. U crkvi smo župniku darovali prigodne poklone koji su rad Učeničke zadruge “Grana”.
Kakav bi to izlet bio bez sendviča, grickalica, sokova i drugih zanimljivosti iz naših ruksaka, u kojima smo uživali smjestivši se u veliku dvoranu u prostorima svetišta. U dvorani smo pogledali i likovnu izložbu Hrvatski sveci i blaženici.
Zahvalivši se svećeniku Antunu na srdačnom gostoprimstvu krenuli smo prema Aquatika slatkovodnom akvariju, također u Karlovcu.
U Aquatici su učenici i učitelji bili oduševljeni viđenim, velikim bogatstvom slatkovodnog životinjskog i biljnog svijeta pokazanog u akvarijima. Gibanja velikih i malih riba pratili smo znatiželjnim pogledima, a veličinom ponekih riba smo bili iznenađeni.
Ispred Aquatike osobno nas je pozdravila gospođa Margarita Markušić Kulaš, ravnateljica. Od srca joj zahvaljujemo na mogućnosti povlaštenog ulaska u prostore akvarija. Tom prilikom smo joj uručili na dar rad učenika naše Učeničke zadruge “Grana”. Posjetivši Aquatiku, nastavili smo se družiti i uživati u šetnici koja se nalazi uz rijeku Koranu. Na dolasku i povratku autobus je bio ispunjen dobrim raspoloženjem, smijehom i pjesmom.
Zahvaljivali smo i svetom Josipu na predivnom danu provedenom zajedno.
U petak 28.10.2022. u ime svih učenika i djelatnika Centra, učenici 11. i 16. OOOŠS te 3.komb. razred u pratnji vjeroučitelja Nenada Palića i učiteljice Jasminke Knežević obilježili su svetkovinu Svih svetih paleći lampione na spomen obilježju hrvatskog branitelja Žarka Manjkasa Crvenkape.
Pomolili smo se za sve poginule branitelje i za sve duše u čistilištu.
Od 10. do 15. listopada 2022. u okviru ERASMUS + projekta Razred “A” održan je trening za učitelje i druge stručnjake koji pružaju podršku učenicima s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama. Svrha obuke bilo je predstavljanje specifičnih metoda primijenjene analize ponašanja koje učitelji i drugi stručnjaci mogu koristiti unutar svojih učionica te usvajanje teoretskog i praktičnog znanja za uspješno korištenje istih te upoznavanje različitosti između pojedinih zemalja partnera po pitanju nacionalnih i kulturoloških aspekata mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja unutar sustava odgoja i obrazovanja.
Trening je uspješno završilo ukupno 5 sudionica iz Republike Hrvatske: Hrvojka Brčić i Sunčica Sosić Majstorović (OŠ Vjenceslava Novaka), Marijana Martić i Anita Poslon (OŠ Granešina) te Magdalena Jančec, predstavnica Centra za autizam, koja je ujedno održala i dva predavanja za sudionike obuke.
Tijekom prvog dana obuke održane su uvodne radionice tijekom kojih su partneri imali priliku međusobno se upoznati te detaljnije upoznati ciljeve i dosadašnje rezultate projekta. Uvodne aktivnosti vodio je predstavnik SOSU Østjylland (Danska) te koordinator projekta Niels Christian F Vestergaard u suradnji s partnerima i domaćinima (Cipar). Nakon toga, prestavnici Sjeverne Makedonije održali predavanja na temu “Uvod u poremećaj iz spektra autizma i primjenjenu analizu ponašanja”.
Tijekom drugog dana obuke učitelja predstavnici Sjeverne Makedonije održali su predavanje na temu “Strategije bihevioralnog upravljanja”, a predstavnica Republike Hrvatske, Magdalena Jančec, održala je predavanje na temu “Funkcije ponašanja”.
Trećeg dana obuke učitelja Magdalena Jančec održala je predavanje na temu “Gašenje”, a predstavnici Češke održali su predavanje na temu “Metode za povećavanje željenih ponašanja unutar razreda”.
Četvrtog dana obuke predstavnici Danske imali su izlaganje na temu “Ekonomija žetona” i “Metode uvjetovanja grupa”.
Petog dana obuke predstavnici Danske upoznali su polaznike za specifičnim alatima informacijske tehnologije u poučavanju učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovnim osnovnim školama te je održana radionica primjene pojedinih alata.
Tijekom svih dana obuke održavane su rasprave među partnerima tijekom kojih su se razmjenjivala iskustva, upoznavali različiti sustavi odgoja i obrazovanja, dijelile ideje i primjeri dobre prakse, ali i predstavljali problemi i tražila moguća rješenja u primjerima drugih zemalja.
Novostečena znanja i uvid u različite mogućnosti primjene metoda primijenjene analize ponašanja povećala su kompetencije učitelja u redovnim osnovnim školama svih zemalja koje su sudjelovale u obuci. Unatoč prepoznatim teškoćama unutar sustava odgoja i obrazovanja, ovo iskustvo ohrabrilo je sve sudionike na pokušaj uvođenja novih metoda i stvaranje boljih uvjeta odgoja i obrazovanja za učenike s poremećajem iz spektra autizma.