Projekt Special Hearts for a Beautiful Earth, koji spaja tri škole u tri države, upravo je ostvario svoj prvi susret, prvu aktivnost u Constanti u Rumunjskoj u trajanju od 29. svibnja do 4. lipnja 2022. Upravo je u tom gradu na Crnom moru CENTRUL SCOLAR PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA "MARIA MONTESSORI", škola koja je glavni organizator projekta. Iz Centra za autizam sudjelovale su naše kolegice Ivana Sladić Kljajić, Ana Ružić, Ana Melita Pokupec te Stanka Pinjuh. Predstavnike partnerskih škola, Nazilli Ozel Egitim Meslek Okulu, iz grada Nazilli u Turskoj, te našeg Centra za autizam, osim gostoprimstva, neizmjerne ljubaznosti i prijateljstva, dočekale su jako zanimljive radionice namijenjene osmišljavanju sadržaja prilagođenih radu s učenicima s posebnim obrazovnim potrebama. Stručnjaci iz područja edukacijske rehabilitacije i biologije te predstavnici raznih grana obrazovanja predstavljali su niz kreativnih načina i metoda poučavanja sadržaja ekološke tematike učenika s višestrukim teškoćama. Na koji način reciklirati, ponovno upotrijebiti ili pak pravilno pohraniti, nešto je što prvo učitelj mora naučiti kako bi onda to znanje mogao prenijeti svojim učenicima. Kada je pritom riječ o učenicima s teškoćama, od velike je važnosti da sadržaj bude kvalitetno pripremljen i pomno prilagođen ciljanoj skupini i upravo je zato priprema aktivnosti od presudne važnosti. Kroz pet dana radionica smišljalo se, pripremalo i diskutiralo o sadržajima, s naglaskom na kreativni rad, koje bi mogli pripremiti i prenijeti svojim učenicima s jednim ciljem - osnaživanjem učeničkih potencijala kako bi i oni dugoročno mogli doprinijeti zaštiti našega planeta. Prva faza projekta iznjedrila je mnoge ideje, motivirala sve sudionike na dodatno zalaganje u vlastitom radu, potaknula na razmišljanje o vlastitim navikama. Sada je na nama da ta usvojena nova znanja prilagodimo i prenesemo svojim učenicima u našem Centru.
Zahvaljujemo svim djelatnicima Maria Montessori škole na gostoprimstvu i fantastičnoj organizaciji, te nestrpljivo očekujemo jesen kada ćemo u našoj školi ugostiti partnere, prijatelje iz Rumunjske i Turske. Naš je tim već entuzijastično krenuo s pripremama!
Opširnije:Special Hearts for a Beautiful Earth - Constanta, Rumunjska
25. i 26. svibnja 2022. održana je ATTEND konferencija na naš način u hotelu Admiral u Opatiji. Na konferenciji su prisustvovali predstavnici 34 odgojno obrazovne ustanove u kojima se projekt provodi, te predstavnici Carneta, FERa i ERFa. Uz sve predstavnike iz Hrvatske, u Opatiju su pristigli i Islandski partneri, Klettaskóli specijalne škole iz Reykjavika koji su podijelili svoje primjere dobre prakse.
Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a, Natalija Laštro, načelnica Sektora za EU programe i međunarodne financijske mehanizme Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije i voditeljica projekta Renata Šimunko, podsjetili su uzvanike i okupljene novinare na ciljeve projekta- omogućiti djeci, koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove, pristup asistivnoj tehnologiji u njihovom učenju. Podržati stvaranje učinkovitih preduvjeta koji doprinose jednakim obrazovnim mogućnostima za djecu s teškoćama u razvoju i njihovom boljem i uspješnijem uključivanju u društvo.
Osim spomenutih partnera sa Islanda, na konferenciji su svoj rad i svoje ustanove prezentirali predstavnici Centra za odgoj i obrazovanje Goljak, Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek i Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar.
Radionicu “Inkluzivna kultura u obrazovanju” predstavile su prof. dr. sc. Zrinjka Stančić (ERF) i dr. sc. Ivana Rašan (FER), a praktičnim predavanjem „Kvalitetna procjena potrebe za primjenom AT-a“ svoj rad predstavila je Ines Delzotto iz Dnevnog centar za rehabilitaciju Veruda Pula.
Izlagači su mnoštvo svoje šarolike opreme predstavili svim zainteresiranim sudionicima koji su imali priliku tu istu opremu i isprobati.
Konferencija je završila interaktivnom sesijom i panelom: Senzibilizacija javnosti i odnosi s roditeljima, čiji je moderator bio Antun Zupanc iz Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske toplice. Panelisti Ines Delzotto (Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda Pula), Mirta Bartolović (COO Goljak), Ivana Rotim (COO Vinko Bek) i Mia Marčec (COO Tomislav Špoljar Varaždin) zaključile su kako bi se društvo trebalo senzibilizirati i osvijestiti o važnosti asistivne tehnologije u životima djece i odraslih osoba s teškoćama u komunikaciji. Isto tako su navele važnost prepoznavanja truda i angažmana edukacijskih rehabilitatora, te su predložile formiranje radne skupine koja bi osigurala regulative za širu dostupnost AT soba.
Sa konferencije su svi sudionici ponijeli mnoštvo dojmova, novih saznanja i primjera dobre prakse koju će moći primijeniti za napredak i osnaživanje danjeg rada u svojim ustanovama.
Ove je godine održan 2. likovno literarni natječaj „Melitino proljeće“ koji organizira i provodi Osnovna škola Oroslavje pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, te Krapinsko zagorske županije. Na natječaj je pristigao 1041 rad iz 116 škola na području Republike Hrvatske.
Učenici su za zadatak imali, poentilističkim likovnim jezikom prikazati svoje viđenje proljeća. U cijelom tom mnoštvu radova bili su i radovi učenika Centra za autizam. Na takvim vrstama natječaja konkurencija je zaista jaka. Sretni smo kada, zbog prirode naše škole, uopće možemo zadovoljiti propozicije natječaja, a ovoga se puta možemo pohvaliti i izuzetnim uspjehom- naš je Bruno Šimundža, učenik 4.razreda, osvojio 2.mjesto u kategoriji likovnih radova učenika s teškoćama.
Dragi naš Bruno, čestitamo ti! Tvoj nas uspjeh motivira i gura naprijed.
Sa srećom i nestrpljenjem iščekujemo još ovakvih kvalitetnih i inkluzivnih likovnih natječaja na kojima možemo pokazati što mi sve znamo!
U periodu od listopada 2021. do svibnja 2022. proveden je školski projekt „Škola u šumi“.
Projekt je nastao na prijedlog Hrvatskih šuma, odnosno kao izdvojeni dio predloženih radionica. Obuhvaćao je učenike odjela za učenike s IT, točnije učenike kombiniranih razrednih odjela 2.,3. i 4. razreda, 5.,7. i 8. razreda te 6., 7. i 8 razreda.
Cilj projekta je bio približiti učenicima ljepotu šume, ukazati na važnost šume za život svih živih organizama, ukazati na raznolikost biljnog i životinjskog svijeta te na važnost očuvanja šume, prepoznati najčešće bilje i drveće u šumi, prepoznati i razlikovati vazdazeleno i listopadno drveće. Projekt smo provodili prema utvrđenom vremeniku i tematskim cjelinama od listopada do svibnja, boravkom u obližnjoj šumi, odlaskom na poučnu stazu, izradom herbarija, plakata, bojanjem predložaka te malim radionicama unutar školskih prostora.
Kako je većina projekta provođena pod epidemiološkim ograničenjima, nismo uspjeli provesti neke susrete sa voditeljicom projekta iz Hrvatskih šuma, ali smo unatoč tome bili u stalnom kontaktu te ju obavještavali o učinjenom.
Što nam je poklonio projekt? Druženje, boravak u prirodi, istraživanje, praćenje promjena u prirodi, upoznavanje različitih mjesta u prirodi, putovanje različitim prijevoznim sredstvima... A ono najvažnije, osvijestio nam je da bez čuvanja šume nema života.