ČUVARKUĆE U GLINENIM POSUDICAMA

Suradničko učenje je strategija poučavanja u kojoj učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, oblik je to poučavanja koji se koristi i u Centru za autizam. Suradničkim učenjem i međusobnim interakcijama keramičarske i eko sekcije nastale su predivne unikatne keramičke posudice u kojima su posađene biljke čuvarkuće.

Učenici su u sklopu keramičarske sekcije vlastoručno modelirali glinene posudice, za izradu posudica koristili su majolika glinu kako bi se naglasila prirodnost materijala. Keramičarski alat korišten je samo za spajanje nožica posude sa glavnim konkavnim tijelom. Naglasak je bio na slobodnom modeliranju, odnosno oblikovanju gline rukama. Kako bi biljke u unikatnim posudicama bolje rasle, posudice su oslikavane isključivo s vanjske strane  ostavljajući mogućnost biskvitnoj keramici da zadržava potrebnu vlagu. Kod oslikavanja učenici su izvodili slobodne poteze inspirirani dijelima slikara Jacksona Pollocka, i na taj način napravili posude koje će obogatiti svaki interijer ili eksterijer.

Učenici iz eko sekcije u unikatne glinene posudice uz podršku učiteljica sadili su biljke čuvarkuće. Čuvarkuća je zeljasta  biljka koja se koristi za dekoraciju domova i vrtova i čiji je uzgoj vrlo jednostavan. Izuzetno je ljekovita i otporna na velike vrućine i hladnoće. Prijevod latinskog naziva ove biljke glasi “uvijek živa” i svjedoči o njenoj neuništivosti. Prema drevnom vjerovanju, štiti dom i obitelj od zlih sila, bolesti i požara pa je zato dobila naziv čuvarkuća. Nakon što su čuvarkuće posađene, posudice su ukrašene kamenjem i bubamarama.

U ugodnoj radnoj atmosferi, učenici Centra za autizam stvorili su predivne male vrtove čuvarkuća u unikatnim glinenim posudicama oslikane po uzoru na velikog američkog slikara.

 

Free Joomla Lightbox Gallery

Kalendar šk.god.2023/24

Tražilica