Dragi prijatelji, ovog vikenda se održava Humanitarni malonogometni turnir "Mario Kostanjevec-Kosta". Ove ćemo godine donirati cjelokupni prihod turnira u Centar za Autizam, kojom prigodom smo i ove godine otisnuli službene majice turnira. Kupnjom majice po cijeni od 60 kn ujedno se možete učlaniti i u našu udrugu Nema predaje, putem koje smo dosad, ali ćemo i u budućnosti pomagati djeci oboljeloj od malignih bolesti. Cilj je plemenit, hvala vam unaprijed na kupnji majice i učlanjenju u udrugu. Vidimo se za vikend na školskom igralištu OŠ Vjenceslava Novaka Zagreb! Dođimo s obiteljima u što većem broju, pokažimo veliko srce i podržimo one kojima je pomoć potrebna! Hvala!
Obavijest preuzeta s ove stranice Facebooka
U Zagrebu je 30.06.i 01.07.2017. u organizaciji Udruge Anđeli održana Uvodna radionica za izradu PODD komunikacijske knjige.
Radionici su prisustvovale djelatnice iz sva 4 programa Centra za autizam: Katarina Landripet Harapin, Sanja Strukan Tocigl, Tanja Biloglav i Ivana Stojak.
Predavanja je održala Edda Medici iz Danske koja je jedini demonstrator u Europi ovlašten za držanje uvodnih radionica izvan svoje matične zemlje. Ostali demonstratori kojih je svega 5, smiju održavati radionice samo u svojim zemljama, dok naprednu radionicu održava jedino osnivačica metode.
Što je PODD (PragmaticOrganisationDynamicDisplay)?
PODD je prvenstveno način organizacije vokabulara za komunikaciju U BILO KOJE VRIJEME. PODD je 2007. razvila i autorski zaštitila GaylePorter(Melburn, Australia-Centar za edukaciju osoba sa cerebralnom paralizom) koja je govorni patolog sa 30 godišnjim iskustvom rada sa ljudima sa kompleksnim komunikacijskim potrebama. PODD su primarno počeli koristiti kod osoba s cerebralnom paralizom. Gayle Porter svoj rad bazira na normalnom djetetovom govornom razvoju i činjenici da se jezik može razvijati samo ako se upotrebljava.
Po čemu se PODD razlikuje od ostalih slikovno potpomognutih metoda?
Kao što i samo ime kaže: displeji knjige su organizirane pragmatično, po kategorijama i na način da doista svaki korisnik knjige potpuno samostalno, bez navođenja druge osobe izražava SVOJE mišljenje, želje, potrebe.
Jednako tako, ova metoda traži partnera-uvijek se radi o dvije osobe koje KOMUNICIRAJU. Također treba naglasiti da slikovna komunikacija nikako ne isključuje govor onoga koji dijete uči. Dapače, govor je uvijek prisutan ali se mora znati pronaći mjera.
Smisao ove metode nije samo u činjenici da netko izrazi svoju potrebu, već da sa drugom osobom komunicira, da je primijećen i shvaćen.
PODD knjige se izrađuju timski: terapeut, učitelj, roditelj, psiholog te je svaka knjiga individualizirana. Jednom kada knjiga postane dio života pojedinog djeteta, on ju nosi svugdje sa sobom, a koncipirana je tako da i onaj koji nije upoznat sa metodom i potpuni je laik u tome može uz dobro vođenje razumijeti što dotično dijete želi.
PODD se koristi kroz 2 oblika:
-komunikacijske knjige
-prilagođene stranice na elektroničkim pomagalima.
Možda bi iznenadilo, kada je već sve izraženija upotreba elektronskih komunikatora, da Gayle Porte, odnosno njena škola, preferira komunikacijsku knjigu (u papirnatom obliku).
Postoje tri različita oblika komunikacijske knjige, različiti nivoi početka primjene same knjige, a konačni oblik knjige ovisi o samom korisniku odnosno o njegovom usvajanju metode, kognitivnim mogućnostima kao i općem funkcioniranju.
Iako se metoda početno primjenjivala kod osoba s cerebralnom paralizom, sve više se primjenju i kod ostalih poremećaja pa tako i kod osoba s poremećajem iz autističnog spektra.
Opširnije:PODD (Pragmatična Organizacija Dinamičnog Displeja)
U srijedu 21. lipnja 2017. krenuli smo u sedmodnevni posjet Engleskoj, točnije gradu Northamptonu. Došli smo s ciljem posjetiti nekoliko škola s posebnim i redovnim programima te upoznati kulturu i običaje zemlje.Idućeg smo dana krenuli u obilazak planiranih škola. Posjetilismo pet škola, od toga dvije škole s redovnim programom i programom za obrazovanje učenika s teškoćama te tri posebne odgojno-obrazovne ustanove. Prva u nizu škola s posebnim programom bila je Billing Brook School. Nju pohađaju učenici od 4-19 godina s različitim komunikacijskim teškoćama, kroničnim bolestima te učenici s poremećajima iz spektra autizma. Zatim smo posjetili Greenfields Specialist School for Communication, školu s posebnim programom koja obrazuje učenike od 11-19 godina s različitim teškoćama učenja, višestrukim teškoćama, senzornim, motoričkim, komunikacijskim teškoćama, problemima u ponašanju te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Treća po redu bila je škola pod nazivom Northgate School Arts College za učenike s različitim teškoćama učenja te učenike s poremećajima iz spektra autizma. Kako bismo dobili još bolji uvid u školovanje učenika s teškoćama, posjetili smo i dvije redovne škole s dodatnim posebnim programima. Green Oaks Primary Academy i Kingsthorpe Grove Primary School su škole s redovnim programom s razredima koji obrazuju učenike s poremećajima iz spektra autizma.
Zahvaljujući rukovodstvu i djelatnicima škola dobili smo uvid u njihov rad i provedbu programa. Velikodušno su s nama podijelili svoj način rada i omogućili nam dodir sa svojom svakodnevnicom.
Uz susrete i suradnju s predstavnicima Target Autisma, Angelom Capper i Ronom Fortuna posjetili smo kulturne znamenitosti, vidjeli nekoliko gradovate okusili i doživjeli englesku kulturu i običaje. Tako smo imali priliku piti tradicionalni engleski popodnevni čaj u neposrednoj blizini dvorca Ashby te prošetati u njegovim vrtovima. Posjetili smo tradicionalna sela iz 19. stoljeća te uživali u seoskom pubu. Uz svakodnevne šetnje Northamptonom, obišli smo i poznati i ugledni sveučilišni grad Oxford te ostali impresionirani njegovom ljepotom i vrijednošću. Kako bismo upotpunili doživljaj Ujedinjenog Kraljevstva, neizostavan je bio posjet Londonu.Dvije su naše sudionice posjetile i grad Leicester.
Ovo putovanje donijelo nam je mnogo novih stručnih znanja i iskustava. Promatrali smo rad sustručnjaka u multikulturalnoj sredini, vidjeli različite metode i tehnike u radu s učenicima te imali priliku aktivno koristiti i još bolje razviti znanje engleskog jezika. Sigurni smo kako ćemo svojim spoznajamadoprinijeti unaprjeđivanju kvalitete rada u Centru za autizam.
Zahvaljujemo svim školama na gostoprimstvu te Ronu Fortuni i Angeli Capper na svakodnevnoj podršci prilikom našeg boravka.
Za potpuniji uvid u naše radno putovanje pogledajte fotografije.
21.06.2017. na put u Northampton krenula je druga grupa zaposlenica Centra za autizam zajedno s ravnateljicom Centra, sudionice Erasmus + projekta mobilnosti. Naši partneri Target Autism, Angela Capper i Ron Fortuna, su ih dočekali i dali sve potrebne upute za stručnu posjet navedenim školama:
Billing Brook School : specijalna škola za djecu u dobi od 3 do 19 godina, koja je posebice specijalizirana za autizam i primjenu PECS metode.
Green Oaks Primary Academy: redovna osnovna škola s razredom za djecu s PSA.
Greenfields Specialist School for Communication: specijalna škola za djecu s većim teškoćama, uključujući različite oblike PSA.
Kingsthorpe Grove Primary School: redovna škola sa specijaliziranim razredom za djecu s autizmom.
Northgate School Arts College: specijalna škola za učenike s posebnim potrebama uključujući autizam. Pruža širok spektar mogućnosti strukovnog obrazovanja za starije učenike.
Škole će se posjećivati svih 5 dana u terminu od 9:00 – 16:00. Sudionice će imati mogućnosti upoznati se s načinom rada i sudjelovati na nastavi gdje su uključeni učenici s autizmom. Također će imati mogućnost upoznati tradiciju, kulturu, povijest, arhitekturu i obrazovni sustav u Engleskoj (Northampton, London, Oxford).
Sudionice mobilnosti u 2. terminu su:
Ana Ružić, Sanja Aguila Munoz, Ana Grubeša, Žarka Klopotan, Sanja Šimek i Melita Pokupec.
Želimo im puno uspjeha i sretan povratak!!!
U sklopu ERASMUS + projekta ESIPP (Jednakost i socijalna inkluzija kroz pozitivno roditeljstvo) održana je 09. i 10. lipnja četvrta vikend radionica za roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma. Radionice su se odvijale u sklopu prostora Centra za autizam Rijeka koji je jedan od partnera Udruge za autizma Rijeka. Trenerice Ivanka Pejić, prof. reh. i Ana Radović, pror. reh. su uspješno prenijele dio svog znanja na sve prisutne roditelje. U kratkim pauzama su roditelji imali mogućnost razgovarati i podijeliti iskustvo, osim s drugim roditeljima, i s trenericama. Na edukaciju se prijavilo 8 obitelji djece predškolske dobi.
Skoro sva djeca bila su u programu rane intervencije i sada su polaznici posebnih i inkluzivnih skupina pri DV Rijeka, PJ Maestral. Roditelji su aktivno sudjelovali u predavanju. Ostali su još sat vremena i kroz razgovor pitali za info o školi i školskom sustavu, tražili savjete o izradi materijala i nabavki komunikatora i PECS, uključivali se i obrazlagali mlađima kako su oni riješili određene situacije.
U subotu svi su bili prisutni, u ležernoj atmosferi, uz grickalice slušali, razgovarali. Roditelji navode u evaluaciji da im je najvažnija bila razmjena iskustava i obrazlaganje vizualnih sustava podrške djetetu kroz primjere iz prakse koji su im predstavljeni (Teacch organizacija prostora, razdvajanje dnevnih aktivnosti kroz slike).
Navode da bi edukaciju preporučili dalje i da bi sudjelovali u sljedećim radionicama te potrebu učestalijih radionica ovakva tipa. Pohvalili su stručnost, profesionalnost i citiramo: „predivni predavači“.
Zadovoljne smo zajedno s trenericama, a u tako maloj grupi dobili smo otvaranje i bolju povezanost svih članova, iznošenje životnih priča, formiranje grupe podrške za budućnost.
Teme na 4. vikend radionici su bile sljedeće:
Radionica 1: Uvod u poremećaje iz spektra autizma
Što znamo o autizmu?
Što to može značiti za vaše dijete?
Kako vi kao roditelj/član obitelji možete pomoći?
Radionica 2: Razumijevanje i nošenje sa nepoželjnim ponašanjima
Što smatramo „nepoželjnim ponašanjem“?
Što možete napraviti kada se ono dogodi?
Kako podržati promjenu u ponašanju?
Radionica 3: Praktične strategije za suočavanje s nepoželjnim ponašanjem
Ideje za korištenje vizualne strukture i poticanje komunikacije
Kako napraviti svoje materijale za svakodnevne rasporede
Ciljevi ovog oblika radionice bili su:
- davanje praktičnih savjeta i smjernica roditeljima u pružanju podrške djetetu
- mogućnost upoznavanja druge obitelji i razmjena iskustva
- pružanje podrške u nošenju s izazovima s kojima se roditelji svakodnevno suočavaju
- mogućnost upoznavanja novih prijatelja i razvijanja mreže podrške.
Ovim putem se još jednom zahvaljujemo roditeljima koji su se prijavili i sudjelovali na radionicama te trenericima. S veseljem iščekujemo sljedeće radionice u studenom.
ESIPP team Croatia
Javite se i pratite nas:
https://twitter.com/ESIPP_Europe
https://www.facebook.com/projectesipp/
Opširnije:Pozitivni pristupi autizmu: 4. vikend radionica za roditelje